Renuntarea la cumparare – ACHIZITII PERSOANE FIZICE

      1.Cadrul legal

Conform Ordonantei de Urgenta Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanta:

Consumatorul persoana fizica are dreptul  de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

Conform ordonantei nr. 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta si al celor in afara spatiilor comerciale (art 2, punct 8), politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 14 zile calendaristice se aplica numai persoanelor fizice.

 Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online sau telefonic si livrate prin firma de curierat.Produsele cumparate de la sediul Tapako Industry nu se pot considera a face obiectul unui contract la distanta. In aceeasi categorie intra si produsele ce au fost livrate prin personal propriu al SC Tapako Industry SRL.

 Mentiunile cu privire la eventualele probleme privind integritatea produselor se face in momentul livrarii, catre agentul firmei de curierat, se refuza primirea si plata coletului. Orice reclamatii ulterioare, cu privire la aceste aspecte, sunt nule.

 Daca produsul receptionat prezinta un defect estetic, este necesar ca acesta sa fie semnalat in scris, in max. 24 de ore de la livrarea produsului, la adresa de email office@topomag.ro , impreuna cu 2 poze reprezentative care sa ilustreze defectul. Numai cererile scrise se vor lua in considerare. Inlocuirea produsului se va face daca pachetul este complet, exact ca in momentul livrarii sau ridicarii.

 Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea conditiilor de renuntare la cumparare si returnare sau neacceptarea taxei de curier.

 

     2.Exceptiile

Potrivit prevederilor art.16 din OG 34/2014 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

  1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului);

  2. Produse care nu respecta termenii certificatului de garantie

  3. Produse aduse pe comenzi speciale (COMANDA SPECIALA este definita ca fiind lista de produse comandate de catre Beneficiar si care nu se afla in stocul uzual al Furnizorului dar care pot fi livrate pe baza unei comenzi ferme si a platii unui avans, in termenii agreati de parti. Furnizorul il va informa pe Beneficiar daca unul sau mai multe dintre produsele comandate constituie Comanda Speciala.)

  4. Produse identice desigilate in cazul achizitionarii mai multor bucati (peste 2)

  5. Produse primite cadou la alte produse, decat cu conditia unei noi achizitii.

 

     3.Exercitarea dreptului de retragere

 Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaratie neechivoca de orice tip (email, scrisoare).

Pentru a respecta termenul limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere (14 zile lucratoare)

 Consumatorul informeaza firma SC Tapako Industry SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin trimiterea unui email pe adresa retur@topomag cu subiectul  Cerere renuntare la cumparare produse, comanda din data ____

Numai cererile scrise se vor lua in considerare.

In cadrul cererii se vor specifica:

  • - data emiterii comenzii;

  • - date cumparator: nume si prenume, adresa de e-mail folosita la plasarea comenzii online, tel mobil de contact

  • - numar factura si data emiterii facturii ce fac dovada achizitionarii produsului/produselor;

  • - cauzele/motivele care au dus la aplicarea procedurii de retur produs(e) (optional).

 

La acest e-mail se vor atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, copie certificat de garantie, AWB.

Cererea de renuntare la cumparare va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate mai sus sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare.

 

     4.Constatare si validare/acceptare retur produs(e) in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta

 Adresa la care Clientul va trimite Produsele este urmatoarea :Str. Ion Voinescu, nr. 20, Sector 3, Bucuresti. Costurile directe legate de returnarea Produselor vor fi suportate de Client.

 Dupa sosirea produsului/produselor la sediu SC Tapako Industry SRL, personalul calificat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite se aplica procedura de renuntare la cumparare. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de renuntare la cumparare emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare (vezi Exercitarea dreptului de retragere)

 Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, intr-un interval de 48 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e.) (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs)

 

Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produs(e).

 

Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare

 

  • Costuri suportate de catre cumparator:

     

    • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14 zile de la receptia produsului. ( art.14. punctul 2 )

    •  

      In situatia in care Produsele returnate vor prezenta semne de deteriorare ca urmare a folosirii de catre Client, SC Tapako Industry SRL va avea dreptul de a rambursa Clientului doar o parte din valoarea achitata pentru achizitionarea Produsului in conformitate cu prevederile tabelului de mai jos, diferenta de pret nerambursat reprezentand contravaloarea agreata de parti ca despagubire datorata SC Tapako Industry pentru prejudiciul suferit ca urmare a deteriorarii Produsului. Evaluarea Produselor returnate se va realiza de catre persoane calificate care vor intocmi un proces-verbal constatator al Produsului la momentul primirii sale.

       

    • Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul 47: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin.

    • Pentru produsele achizitionate cu plata in rate, cu sau fara dobanda, se percepe un comision de 3%.
      Pentru produsele achizitionate prin plata cu cardul la sediul nostru se percepe un comision de 1,5%.

       

Categorie produse returnate

Valoarea rambursata de Tapako Industry (% din suma platita pentru achizitionarea Produsului).

Categorie A: complete, neutilizate, sigiliu intact

Categorie B: complete, produs desigilat, accesorii desigilate, fara folii de protective, urme usoare de uzura

Categorie C:  semne de deteriorare ca urmare a folosirii (zgarieturi, etc.), accesorii  folosite

Receiver GNSS

100%

80%

70%

Statii totale

100%

80%

70%

Echipamente laser

100%

80%

70%

Accesorii

100%

80%

70%

 

  • Costuri suportate de catre vanzator:

     

    • Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului.

    • Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului.

    •  Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari la receptie.

      Nota (daca defectul de nefunctionare este semnalat in primele 48 ore de la receptie)

     

     5.Rambursarea sumelor

 Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la primirea produsului, in masura in care clientul transmite informatiile necesare efectuarii platii. Rambursarea sumelor datorate se va face utilizand aceeasi metoda de plata folosita de client pentru tranzactia initiala. In cazul in care plata pentru livrarea prin curier s-a facut cash, returul de bani se va efectua prin transfer bancar in contul Iban comunicat de client. Contul bancar trebuie sa fie in lei.

CLAUZE DE NERASPUNDERE

Tapako Industry nu va fi raspunzator fata de Client pentru daune indirecte (ex.: beneficiul nerealizat, pierderi de profit sau pierderea unor oportunitati de afaceri).